درمان خانگی تیر کشیدن قلب

فهرست مطالب

تیر کشیدن قلب می تواند نگران کننده باشد. سوزش قلب یا ناراحتی در نواحی اطراف قلب که درد قلب تصور می شود، دلایل متعددی دارد. این اتفاق می تواند با احساس تیر کشیدن، سوزش، یا فشار در قفسه سینه خود را نشان دهد.

در نهایت، فارغ از اینکه چه چیزی باعث درد شما شده است، شما در زمان مواجهه با آن قطعاً می خواهید که این درد سریعاً متوقف شود. در این مقاله، چند روش موثر درمان خانگی تیر کشیدن قلب را به شما معرفی می کنیم.

راه درمان خانگی تیر کشیدن قلب چیست؟

روش های خانگی که می توانند به درمان تیر کشیدن قلب کمک کنند عبارتند از:

سیر

سیر

مواد لازم:

  • یک قاشق چای خوری آب سیر
  • ۱ فنجان آب گرم

طریقه ی مصرف:

  • یک قاشق چای خوری آب سیر را در یک فنجان آب گرم حل کنید.
  • به طور روزانه یک فنجان از این ترکیب را بنوشید.
  • به طور جایگزین می توانید هر روز صبح یک یا دو حبه سیر بجوید.

برای درمان تیر کشیدن قلب این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

چرا سیر؟ در میان فواید متعدد سیر، از اصلی ترین موارد می توان به پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی و بالا بردن کیفیت جریان خون به قلب اشاره کرد. جریان خون ضعیف به قلب، خطر بیماری های قلبی-عروقی را بالا برده و در نتیجه احتمال وقوع اپیزود های درد در قفسه سینه بیشتر می شود. مصرف روزانه ی سیر یکی از بهترین روش های پیشگیری از درد قلب و نواحی اطراف آن می باشد.

آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان آب آلوئه ورا

طریقه ی مصرف:

یک یا دو بار در روز آب آلوئه ورا بنوشید.

چرا آلوئه ورا؟ آلوئه ورا گیاهی شگفت انگیز با خواص متعددی برای سلامتی شما است! نوشیدن آب آلوئه ورا می تواند به تقویت سیستم قلبی-عروقی شما کمک کند، کلسترول مفید بدن شما را تأمین کند، سطح تری گلیسیرین بدن را پایین بیاورد و همچنین، از فشار خون بالا جلوگیری کند. هر یک از این موارد به تنهایی می تواند خطر وقوع اپیزود های درد قلب را کاهش دهد.

ویتامین ها

تحقیقات نشان می دهند که کمبود ویتامین های D و B12 می توانند باعث مشکلاتی از قبیل درد قفسه سینه و حمله ی قلبی شود. بنابراین، اگر تیر کشیدن قلب را تجربه می کنید، یکی از اولین راهکارهای درمان، تجدید نظر در رژیم غذایی برای تأمین این ویتامین ها می باشد. بنابراین، از مصرف غذاهای سالم و ویتامین ها در رژیم غذایی خود مطمئن شوید!

غذاهایی مثل ماهی، پنیر، تخم مرغ، فراورده های سویا و فراورده های گوشتی می توانند گزینه های مناسبی برای دریافت این ویتامین های اساسی باشند. همچنین، به طور جایگزین، شما می توانید از مکمل های خوراکی مثل قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب
  • ۱ لیوان آب

طریقه ی مصرف:

یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کرده و آن را در کنار وعده های غذایی اصلی، یا در زمان احساس تیر کشیدن قلب بنوشید.

چرا سرکه سیب؟ سرکه سیب با خاصیت ضد التهابی بالای خود به درمان سوزش قلب و رفلاکس معده (که خود یکی از علل درد قفسه سینه می باشد) کمک می کند.

نوشیدنی های داغ

اگر تیر کشیدن قلب شما به علت نفخ یا مشکلات معده باشد، راه درمان فوری آن نوشیدن یک جرعه آب داغ (یا هر نوشیدنی داغ دیگری) است. نوشیدنی های داغ می توانند به رفع نفخ و بهبود عملیات هضم غذا کمک کنند. در نتیجه، به حفظ سلامت قلب شما نیز کمک می کنند.

زردچوبه و شیر

شیر و زردچوبه

مواد لازم:

  • نصف قاشق چای خوری زردچوبه
  • یک لیوان شیر داغ

طریقه ی مصرف:

هر شب یک بار قبل از خواب ترکیب یک لیوان شیر داغ با نصف قاشق چای خوری زردچوبه را میل کنید.

چرا زردچوبه و شیر؟ زردچوبه یکی از منابع غنی کورکومین می باشد. این ماده دارای خواص مفید متعددی است. مثل: کاهش اکسیداسیون کلسترول، کاهش خطر لخته شدن خون و جلوگیری از تشکیل پلاک در شریان های خونی. تمام این موارد در صورت عدم کنترل، می توانند منجر به مشکلات قلبی و درد در قفسه سینه شوند. کورکومین، همچنین با داشتن خاصیت ضد التهابی به طور مستقیم از شدت تیر کشیدن قلب کم می کند.

ریحان

ریحان

مواد لازم:

  • ۸ الی ۱۰ برگ ریحان

طریقه مصرف:

  • جویدن برگ ریحان
  • به طور جایگزین، شما می توانید چای ریحان بنوشید.
  • روش دیگر، مصرف یک قاشق چای خوری آب ریحان با عسل می باشد.

یکی از این موارد را به انتخاب خود، یک بار در روز مصرف کنید.

چرا ریحان؟ ریحان سرشار از ویتامین K و منیزیم می باشد. منیزیم، جریان خون به قلب را افزایش داده و فشار وارد شده به رگ های خونی را کاهش می دهد. ویتامین K، از تجمع کلسترل در دیواره های رگ های خونی جلوگیری می کند. تمامی این موارد به درمان مشکلات قلبی و کم کردن درد قفسه سینه کمک می کنند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز

مواد لازم:

  • ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز
  • ۱ لیوان آب میوه

طریقه ی مصرف:

ترکیب یک قاشق چای خوری فلفل قرمز و یک لیوان آب میوه را به طور روزانه مصرف کنید.

چرا فلفل قرمز؟ فلفل قرمز حاوی سپسایسین بوده که دارای خاصیت ضد التهابی بالا است. این ماده شدت تیر کشیدن قلب را به طور چشمگیری کاهش می دهد. از دیگر خواص فلفل قرمز می توان به تنظیم جریان خون به قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی و درد قفسه سینه اشاره کرد.

بذر زغال اخته

مواد لازم:

  • ۱ قاشق چای خوری بذر زغال اخته

طریقه ی مصرف:

یک قاشق چای خوری بذر زغال اخته را به مدت ۸ ساعت خیس دهید و سر صبح مصرف کنید. همچنین می توانید به جای خیس دادن، بذر زغال اخته را ۵ دقیقه در آب بجوشانید و سپس جوشانده ی بدست آمده را بنوشید.

این کار را روزی یک یا دو بار انجام دهید.

چرا بذر زغال اخته؟ بذر زغال اخته دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که سلامت قلب و عروق شما را ارتقاء داده و از درد قفسه سینه پیشگیری می کند. از دیگر خواص آن می توان به پایین آوردن سطح کلسترول های مضر و بهبود جریان خون به قلب اشاره کرد، که این موارد هم از شما در مقابل درد قلب و قفسه سینه محافظت می کنند.

بادام

بادام

مواد لازم:

  • یک مشت بادام

طریقه ی مصرف:

  • یک مشت بادام را برای ۲ ساعت در آب خیس دهید.
  • پوست بادام را جدا کرده و بادام را بخورید.
  • همچنین، شما می توانید ترکیبی از روغن بادام و روغن گل رز را در ناحیه ی قفسه سینه ماساژ دهید.

این کار راه حلی سریع برای از بین بردن تیر کشیدن قلب می باشد.

چرا بادام؟ بادام منبعی غنی از اسیدهای چرب پیچیده ی غیر اشباع می باشد. این اسیدهای چرب علاوه بر تقویت سلامت قلب، سطح کلسترول های مضر را کاهش می دهد. در نتیجه، بادام یکی از بهترین راه های درمان خانگی تیر کشیدن قلب محسوب می شود.

هنگام تیر کشیدن قلب چه باید کرد؟

علاوه بر روش هایی که برای درمان خانگی تیر کشیدن قلب گفته شد، می توانید موارد زیر را در هنگام وقوع دردهای قلبی انجام دهید:

– کیسه آب سرد: فعالیت های سنگین مثل برخی از ورزش ها یا ضربه های شدید وارد شده به بدن می توانند باعث ایجاد تیر کشیدن قلب شوند. در این موارد شما می توانید با قرار دادن کیسه آب سرد روی ناحیه ی آسیب دیده، از ورم و درد خلاص شوید.

– دراز کشیدن: دراز کشیدن در حالتی که سر بالاتر از باقی بدن قرار گرفته باشد، می تواند برای دردهای قفسه سینه از نوع آنژین مؤثر باشد. در این حالت با از بین رفتن تأثیر جاذبه، جریان خون از پایین تنه به قلب راحت تر صورت می گیرد. همچنین، برای دردهای مربوط به رفلاکس معده می توانید در حالت عادی بنشینید.

– غذاهای قلیایی: غذاهای قلیایی با داشتن خاصیت ضد التهابی می توانند از خطر مشکلاتی مثل بیماری های قلبی، سرطان و زخم معده کم کنند. از نمونه های غذاهای قلیایی می توان به این موارد اشاره کرد: سیب، موز، خرما، پرتقال، آناناس، بروکلی، قارچ، هویج، کاهو، کلم، کدو و …

هنگام تیر کشیدن قلب چه باید کرد

نکاتی برای پیشگیری از تیر کشیدن قلب

در نهایت به خاطر داشته باشید که همیشه تیر کشیدن قلب را جدی بگیرید. اگر این درد ادامه پیدا کرد و با درمان های ذکر شده ی خانگی از بین نرفت، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. اگر درد قفسه سینه شما به دلایل کاستوکندریت، رفلاکس معده یا حمله ی عصبی اتفاق می افتد، می توانید آن را با روش های خانگی درمان کنید، اما در مواردی که خطر جانی وجود دارد مثل حمله ی قلبی، باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد.

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر حسین دباغیان

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

معاینه تخصصی قلب ورزشکاران

آنژیوگرافی

آنژیوپلاستی

هولتر مانیتورینگ ریتم

آدرس مطب

قیطریه، بلوار اندرزگو، بین دانیالی و اشکستان‌پور، پلاک ۴۳، واحد ۱

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: